Söndag

Igår så tog jag en morgonpromenad med Fritte, Arthur och Barbie. Fritte och Barbie är hundar, Arthur är en gammal klasskamrat som har flyttat ut hit. Han är hundvakt åt sin systers 8 månader gamla jack russel, Barbie. Hon är sjukt charmig!
Hon och Arthur kom in om innan vi gick ut på en andra promenad och hon slukade hela hans matskål, haha. Tur att någon tycker om hans torrfoder i alla fall.
Träffade en massa lekkamrater i parken, älskar att promenera med alla andra. Är gräsligt nervös inför människorna men hundarna är så fantastiska.

På den andra rundan så träffade vi en man som har en hund som är en blandning av schäfer, rottweiler och doberman. Han (hunden) brukar jaga kaniner inne i parken och är alltid lös. Har aldrig upplevt honom som särskilt hotfull, bortsett från att jag tycker det är dåligt att ägaren låter honom jaga kaniner.
Men igår gick det åt helvete. Helt plötsligt, out of nowhere, så hör/ser/märker jag (har seriöst ingen aning om vad som hände eller hur jag upptäckte det) att Fritte typ, springer för sitt liv från den andra hunden. Och nästan dödsskriker varje gång han får tag på honom. Jag börjar självklart springa efter för att få tag på min lilleman men det går inte. Så jag springer runt och skriker "FRIIIIITHIOOOOOOOF!!!!!!!!!" utan resultat men till slut fick jag äntligen tag på honom och tog upp honom. Han är alldeles skakis och ägaren till den andra verkar också lite uppskakad. Han säger att han aldrig varit med om dess like och ber om ursäkt ett flertal gånger och undersöker Fritte tillsammans med mig. Sen säger han att om det skulle vara något så "finns han här", typ. Jag visste inte vad jag skulle säga, jag är konflikträdd som fan.
Kopplar Fritte och vi (jag och Arthur) börjar gå iväg med hundarna på motsatt håll. Väl hemma så bryter jag ihop några gånger och vi upptäcker att Fritte blöder. Men han hade inga sår så det var förmodligen näsblod. Och han verkar helt okej men trött.

Idag verkar han vara som vanligt, men vi får nog avvakta och se ändå.
Åh. Min lilla älskling.

Men ja. Idag är det söndag och jag ska till Ikea med mamma. Senare ska jag ut med Arhur och hundarna igen och ja. Sen får vi se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0