Oväntat besök x2

Det är så förbannat varmt så jag har öppnat fönstrena i vardagsrummet på helgavel. Jag orkar helt enkelt inte bry mig om det kommer in insekter eller fåglar eller flygplan. Det är billigare såhär än att använda fläkten hela tiden.

Min far, storebror och Fritte är påväg hit. Tror pappa ska hjälpa mig att sätta upp två lampor. Här är sjukt högt i tak och både jag och Linda är runt 1,60, haha!
Måste dock köpa glödlampor till takkronan. Det känns helt jävla lönlöst att sätta upp en takkrona typ, 10 meter upp i taket med bara 2 glödlampor i av 5. Faktiskt. Det är inte som att jag lär nå upp och kunna sätta dit dem senare.

Idag besökte vi ett buddhisttempel och moskén i Malmö. Jag tyckte om buddhistens föreläsning om man bortser från ett ganska klantigt uttalande om islam, sex och kvinnor. Moskén har jag varit i förr så jag avnjöt mest den vackra mosaiken och de mjuka mattorna. Dessutom hade jag svårt att höra vad mannen sa emellanåt och jag orkade knappt lyssna när debatt uppstod. Som vanligt.
Efter detta var det lunch och folk gnällde för att vi "bara" fick en timmes lunch. Men alltså, det är inte som att vår lunch brukar vara längre? Vi har alltid en timme liksom. Sen gnällde folk över att vi skulle se på en rockutställning på kommendanthuset. Jag förstår inte, varför gnäller man över att titta på några inramade fotografier? Det är inte precis jobbigt och man får närvaro.
Folk säger att jag gnäller. Men jag gnäller åtminstone inte över såna jävla bagateller för att jag vill gå hem eller gå och supa.

Grädden på moset är i alla fall att jag har fått cirka 10-11 myggbett på ungefär tre dagar.
LOVELY!

Kommentarer
Postat av: Madde

Det var ju ett jäkla gnäll på dig med :)

2012-05-23 @ 18:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0