Hundra riksdaler rikare tant

Folk tycker att det är, som min mor brukar säga, dööökul att kalla mig tant. Särskilt när jag säger att jag spelar bingolotto med min mamma.
Men den här kärringen vann minsann hundra kronor ikväll! MHM! Fick dessutom lotten av pappa, så gick inte på förlust. Mohahahaha!

Idag har jag varit bortskämd unge. Fick en brödrost av pappa också, samt en måltid. Mina föräldrar avvarade två gamla lampor de inte längre använde. Detta innebär, när jag har skaffat glödisar och en stege, att jag/vi har tre taklampor! En såndär liten rund jävel, en brun takkrona och en lykta, fast i form av taklampa. Detta innebär att jag/vi bara behöver fixa två lampor till, tre med fröken Lindas sovrum.

När jag kom hem fick jag ett ryck och möblerade om. Och alltså, mina möbler är inte precis fjäderlätta. Bokhyllan fick jag tömma först, hade dött annars. Men nu är här rätt mycket luftigare!
I alla fall ett tag, sedan ska vi ha in två bokhyllor till och vi ska försöka hitta en större soffbord. Ska eventuellt ha en av mina små byråar i vardagsrummet också, om jag har förstått det rätt.
Men den tiden den sorgen, så att säga!

Nu ska jag plugga lite innan jag däckar.



Och så en liten bild på mina nya tillskott! Ett hjärta på varje axel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0