på MIN tid...

Jag är sjukt förvirrad över min ålder. Ibland känner jag att jag är alldeles för ung för saker (jag blir kallad kulturtant av Agnes och bara tant av andra) och ibland känner mig jag nästan gammal.
För ett tag sedan insåg jag att jag har nått åldern där jag kan börja säga "det är 10 år sedan..." och då inte mena att jag föddes då. Men ändå.

I februari nästa år är det 10 år sedan jag började högstadiet till exempel. Vad är det om?!
För 15 år sedan gick jag i lågstadiet, ettan.
För 18 år sedan fick jag en lillebror i födelsedagspresent. Sjukt dålig present måste jag säga, ungjäveln fick mer uppmärksamhet både på min 18årsdag och 20årsdag.
För 10 år sedan dog världens bästa farfar.
Halvvägs till 10 år sedan dog världens bästa mormor. Varenda sommar känner jag för att slå ner alla jävlar som sjunger den blomstertid.

Ja, halleduttan. Tänk sedan när (om) man börjar närma sig 30. Då jävlar.
Då blir jag nya Peter Pan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0