Ett inlägg om dagen?

Har påbörjat b-kursen i engelska idag! Man märker direkt att den här är svårare än a. Helt plötsligt står glosorna till texterna inte på svenska, utan på beskrivande engelska. Längst bak finns det dock översättningar, men ändå. En aning svårare texter och mer fördjupning. Man måste helt plötsligt ha ÅSIKTER och TANKAR om saker och ting. Blä.
Men annars var det väl nice. Boken är dessutom mycket tjockare än den förra.
Fast det står åtminstone inte CAJSA över hela jäääävla boken med bläckpenna. Hmpf.

Matten gick hyfsat också idag. Det här kapitlet (grafer) känns mycket kortare än ekvationer och geometri. Fett ovärt. Sen är det bara ett kapitel kvar! Totalt älskar light-boken! Den har gjort så att jag har fixat matten på mindre än ett år, i gymnasiet läste jag matte a 3-4 gånger och fick ig varje gång.
YEY ME!!!
Annars så grattade jag Robin i trean som har blivit pappa till en Victor/Viktor. Fett fint namn faktiskt. Med lite tur ska han köpa mina bcr-ringar också, de där djävulskapen på 8 mm som vägrar öppnas oavsett tång.

Imorgon är vår längsta dag. Slutar tio över tre. Det är åtta minuter innan mitt tåg går. SJUKT OVÄRT!!! Så antingen kanske jag får skjuts ner och kaaaanske hinner med tåget. Annars får jag vänta i typ, 50 minuter. Kul.
Och allt bara för att vi numera har en obligatorisk jävla pluggtimme där i slutet av dagen. Där vi egentligen får plugga vad vi vill, bara vi pluggar.
Ja. För det kan vi ju liksom inte göra hemma.

I övrigt är saker rätt chill. Har typ tappat aptiten, men det är nice ändå. Det är drygt en vecka kvar tills vi flyger till Berlin, längar som bara den! Dessutom gick jag utan jacka för första gången i år idag! Det var riiiiiktigt soft.
Men ja. Nu ska jag sova.

Natt i hatten maddafakkas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0