Resonemang.

Gillar att mammas ursäkt för att vägra lämna badrummet är;
"Alltså, jag börjar faktiskt halv åtta idag, ska jag då gå upp jättetidigt för att ni andra också ska vara här?"

Nej. Men om man börjar sent och har gångavstånd till jobbet, är det inte bättre att låta folk som har bussar och tåg att hinna med gå in och göra sig klara.
Kul om jag inte hinner liksom. Jag vill inte vara det ohygieniska äcklet i klassen som luktar svett och mens för att mamman vägrade lämna badrummet.

"Vi kan väl vara här samtidigt?"
EH, NÄ! För det första känns det inte okej att stå näck framför sin mamma som ser på en med kritiska ögon, särskilt efter viktuppgången.
För det andra är vårt badrum ganska litet, och det blir sjukt trångt om man klämmer in sig två personer som ska använda samma vask.

Men tack mamma. Det är fint att jag kanske missar en skoldag för att du ska vara så jävla egoistisk.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0