Dessa roliga könsroller.

Cyklade till obs med mamma. Vi stannade till vid min storebrors exflickväns café och drack te. Det var fett mysigt.
På obs kollade vi barnkläder till mitt nyfödda kusinbarn, en flicka. Detta innebär att min mor automatiskt väljer bort halva sortimentet i varje affär. Hon tittar inte ens åt grönt, blått etc, och detta retar gallfeber på mig!
VARFÖR skulle en bebis bara kunna ha rosa, gult, sött och sliskigt? Och varför skulle en bebis av motsatt kön enbart kunna ha blått, grönt, tufft och lite sportigt?
Blir så jävla förbannad. Tro fan att barn tror att vissa färger är flickfärger och vice versa!
Nä, det känns inte helt okej att dela upp människor efter kön redan när vi föds. Sjukt.

Jag fick i alla fall välja en jumpsuit. Lite sådär, bohem. Assoft kändes den. Allting var fint, det var bara.. För mycket. Liksom.
Det skadar inte att blanda färger lite.

Köpte nya pärlor på tiger för en tia. Mamma köpte ett halsband.
COOP ÄR SÅ JÄVLA ELAKA!! Här försöker man vara lite duktig och inte äta en massa skräp, och vad gör affären? JO, firar 40 år och säljer 4 pringlesrör för 40 spänn!
Det är ta mig fasiken inte okej!
Köpte dock inga. Är så jävla duktig.

Nu ska jag äta middag. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Veronika

mmm pringles är så jävla goda alltså, HATAR när affärerna säljer sådant billigt.

Bara för jag inte ska köpa så måste det vara så jävla billigt. Som du säger, bara för att vara elaka.

2011-04-19 @ 20:11:55
URL: http://verrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0