Crappy day.

Dagen började sjuuukt lökigt.
Blev typ ingen frukost och den enda pontentiella lunchen jag hittade var en liten konservburk med ärter och morötter. MUMS!
... Eller något.

Bussen var apsen! Nästa buss hann komma innan den jag skulle tagit kom!
OCH bussen jag satt på stannade ÖVERALLT fast det fanns en till buss precis bakom. Fick kuta till bussen.
Hatar att kuta på tom mage och när jag är nyvaken. Skitjobbigt.
Träffade herr Fredrick på tåget. En klasskamrat aaasshååå.
Han flashade sin nya mobil, sjukt stolt var han. Mycket fint.

Tåget blev liiite försenat, så hann precis till skolan.
Vid lunch gick jag iväg till kyrkan (eller, bredvid) vid skolan och åt min konservburk i sällskap av Sid.
Vi snackade random bajs och skrattade. Eh-he-he lät det.
Han skjutsade mig tillbaks på sin moppedick, lagom onödigt. Var typ 20 meter.
Men ändå.

Efter skolan kutar jag och Annika (en annan klasskamrat som också bor i malmö) ner till stationen och hinner! Var sådär måttligt stolta.
Men då är såklart tåget inställt, såklaaaaart! Ersättningsbuss. Som kom väldigt lång tid efter tåget skulle ha avgått. Får först höra att vi måste byta till tåg i svedala, sen att vi slipper och kan åka hela vägen till malmö.
I svedala säger chaffisen att tåget väntar på oss, varav alla hoppar av- och ser tåget fara iväg. JIPPI!
Åkte vidare till malmö. Ändå nice, bussen var asbekväm och hade ac.

Hemma har jag inte gjort mycket. Åkte och handlade med mamma. Det var fint.
Blev choklad, apelsinkrokant. Omnomnomnomnomn.

Men den totala lyckan var när vi var färdiga! Hade en tia. Gick fram till den fina automaten.
Jag placerade ömsamt min guldpeng i myntluckan. Vred om och kände hjärtat slå ett extra slag när jag hörde den lilla plastbollen falla ner i luckan. Tog försiktigt fram den och öppnade den.
Spänningen steg. Ögonen blev som tefat, munnen gick från öra till öra- ÄNTLIGEN! Äntligen var den min, äntligen låg den i min hand!
Barbamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0