Afterlife

Har varit hemma en stund nu. Var på bio med Julia, Nizze och Jimmy. Sjukt nice, Nizze bjöd mig! På popcorn också! Han är inte klok någonstans. Men jag klagar inte.
Vi såg resident evil 5: afterlife i 3D. Den var.. Mjeh. För lite zombies och för mycket action.
Var som en blandning av zombies, men in black och matrix.
Men lite coolt att se den i 3D ändå. Har inte sett någon film på bio i 3D innan, inte i Sverige och inte en "riktig" film.

Jag har dessutom röstat idag! Känner mig sjukt tuff och vuxen och mogen som är med och beslutar om Sveriges framtid. Är rädd för att vi kommer få en blå mandatperiod igen. Pallar igge.
Men tyvärr så verkar det bli så. För jävligt, folk tänker med plånboken istället för hjärnan och hjärtat. Vem bryr sig om de fattiga? Vi tar från de fattiga och ger till de rika istället, det låter ju verkligt vettigt.
Och tyvärr, men jag KAN inte sympatisera med SD eller deras anhängare. "Låt folk ha sina åsikter".
Mja. Visst. Men då borde vi ju acceptera Hitler också. Han uttryckte ju trots allt bara sina åsikter?
Lagom extrem jämförelse jag drog till med. Men jag är aptrött och förstår helt enkelt inte logiken.

Önskar jag kunde deltagit i vuvuzela-konserten i Stockholm igår.
Hade varit fett.

Natt i hatten!

(Har även hunnit sprutlackerat toaletten 2 ggr sedan jag kom hem. Tänkte att ni ville veta.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0