I Sverige måste man vara sjuk eller missbrukare för att få hjälp direkt.

Jag retar mig som fan på det Svenska systemet. Narkomaner och alkoholister får egna lägenheter och pengar. Folk som inte kan ta hand som själva får det.

Men folk som blir misshandlade hemma etc, de ska minsann inte ha någon hjälp, nej nej. De har ju varken missbruk eller psykiska problem.

Missförstå mig rätt, men varför placerar man suicidala människor ensamma i en egen lägenhet, och lämnar dem med sina medicine, istället för att ge någon som INTE gör så en chans? Någon som är i desperat behov av hjälp?

Kan inte uttrycka mig bättre än så utan att avslöja för mycket, och jag vet att jag inte kan/får/vill dela med mig av det djupare.

Kommentarer
Postat av: Jo

Ursäkta mig Johanna, men narkomaner och alkoholister får inte heller någon hjälp! Been there, done that.

2010-10-28 @ 14:06:20
URL: http://feebler.blogg.se/
Postat av: Saga

Jag fattar ju att det är mig du menar. Vad anser du att jag ska bo då?

2010-10-28 @ 22:16:23
URL: http://dadooron-ron.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0