Bara att acceptera och ta emot.

Hur ofta har inte jag (och säkert många fler) fått höra "alltså, klart det är lite illa, men tyvärr är det så bara"?
Inom olika sammanhang dessutom. Det kan handla om vikt, smink, rakning, ideal.. Vad som helst.
Jag har personligen fått höra att jag är och kommer förbli singel eftersom jag är för tjock för att någon ska vilja ha mig. Av en vän. "Jag tycker ju att det är fel, men det är tyvärr så det är".

Likadant med rakning och smink. "Det är bara så det är, kvinnor blir ratade eller dömda om de har hår under armarna, det är bara så det är". Varför är det så då? Jo, för att vi accepterar att det är så.

Tänk om folk hade tänkt likadant om apart heid eller nazismen under andra världskriget.
"Klart det är synd att svarta inte får sitta på samma bänkar som vita, men det är ju bara så det är, vad ska man göra?"
Hade det också varit acceptabelt då? Det var ju så det var?

Jag blir rädd när jag hör orden. I så fall är i alla fall jag körd. Mina volanger och tigerränder får gå och gömma oss under en mossig sten och gråta ner det osminkade ansiktet. Eh-he-he.

Nej, ser ni, nu ska jag bege mig mot skolan.

Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0