Tisdag.

Har gjort jobbiga grejer och när jag duschade så dödade jag en spindel.
Fan då.

Idag har jag hört något väldigt bisarrt på naturkunskapen:

"Det är onaturligt för människan att inte äta kött."


Det var det sjukaste jag har hört! Det kanske var så på stenålderna. Var det inte människan som var sååå utvecklad? Tydligen inte.
Men om man ska resonera så, så undrar jag: hur naturligt är det med smink? Nagellack? Hårfärg/hårspray? Vuxna kroppar rakade till bebiskroppar? Platt-/locktänker? Mobiltelefoner? Elektronik överlag? Parfym?

Summan av kardemumman är alltså att det är onaturligt att inte äta kött, men fullt naturligt att kleta kemikalier på huden. Bra resonemang där!

På tal om det, så insåg jag idag att jag har varit vegetarian i över ett år nu. Haha, känns som bara typ, 2 månader.
Yey me!

Överväger för övrigt om jag ska återgå till utseendet jag hade 08. Vi får se. Carro verkar positiv till det.
Hm.


Kommentarer
Postat av: malin

Kan ju tilläggas att människan inte alltid kunnat jaga ens utan faktiskt levde på nötter och växter ett bra tag. Och bevisligen itne dog ut.

2010-11-19 @ 21:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0