Menar det va.

Blev hämtad av Rasmus igår, och vi kom iväg mot Helsingborg vid 17. Liiiite väl sent inser vi att vi har hamnat på e22 mot kalmar istället för e6/e20 mot Stockholm/Göteborg. FIIINT!
Får åka ner mot Lund igen och vända upp mot landskrona.

Väl i Helsingborg så åker vi genom utan att hitta väla centrum. Får direktiv av en vän att åka förbi första avfarten, så ska det komma en skylt med "väla". Den kommer inte. Den står nämligen EFTER man har åkt in på andra avfarten. BRA DÄR!
Kör in på Helsingborg norra och hittar. Plattan i matten och vi är framme 10 minuter innan ikea stänger.
EN soffa finns kvar och den är miiiiiin!!!! Menar det vavava!!!

Åkte hem, trillade brutalt i trappan i trapphuset. Pinsamt, men ändå fett kul.
Monterar soffan med Rasmus halva natten, kastar ut honom och går och lägger mig.



Läste på Rosas blogg om folk som undviker att komma till skolan, och jag kan inte säga annat än att jag håller med.
Det ÄR respektlöst mot både lärare och klasskamrater! Det är inte kul att ha grupparbete med folk som dyker upp när det passar dem. Har man dessutom varit borta själv en dag, så är det oerhört svårt att ta reda på vad det är man ska göra som del i gruppen, eftersom man inte har någon att fråga. Faktiskt.

En annan grej, tycker jag, är de som bor på skolans olika hus. Om jag har förstått det rätt, så är det kö för att få boende, och det är rent av elakt att sitta och hålla på ett rum som någon som faktiskt vill plugga kunde haft.  Om man bor några sekunder-en halv minut från klassrummet, varför kommer man inte då?
Förstår inte det. Jag har inte världens bästa närvaro själv, men jag försöker skärpa mig. För att jag VILL ha ett slutbetyg, jag vet att jag behöver det. Jag tänker inte gå tillbaka till arbetslöshet med enda möjligheten soc eller McDonalds. No way.

Nä. Ska inte säga mer om det. Borde duscha dock. Och borsta tänderna.
Senare ska jag våga mig ut och handla. Fars dag imorgon och jag vill ha något mer på min macka än smör.

Plus att Carro har fått mig att vilja prova Ben & Jerrys. Har aldrig ätit det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0