Konsten att dra sig

Klockan är över 12, men det bekommer mig inte ett dugg.
Ligger i soffan och drar mig med Fritte. Har  lagt ut min handuk över delen han "äger" fall i fall han behöver spy igen. Inte kul att torka hundspya.

Gick och la mig tidigt igår. Antagligen för tidigt, för jag vaknade vid elva, och sen kunde jag inte somna om. Tog ut några krukor och satte i diskmaskinen, tog ett glas rischokladmjölk och tog ner en massa planscher från väggarna. Är inte färdig med det än. Bara att pilla loss gammal tejp och häftmassa tar fan tid. Drar man bara loss häftmassan, så lossnar halva tapeten, haha! Mycket tjusigt.
Tavlorna från när jag gick på barnteater tas nog också ner idag. Likaså teckningarna jag har fått av mina kusiner uppe i 08land. Och fotografierna/vykorten på dörren.
Thåström-affischerna får stanna ett tag till. Antagligen Lasse Åberg-tavlorna också. Annars lär mamma bli sjukt ledsen, eftersom jag fick dem av mormor när hon levde.
Då återstår en affisch från min första (och enda) gitarrkonsert med gitarrensambeln på cybergymnasiet, plus en teckning jag fick av Ristola när han varit i Thailand. Han kom tydligen att tänka på mig när han skaffade den.
Motivet föreställer en älva med sidecut, sittandes naken i en glassbytta.
Hm.
Tavlan jag fick av Mikaela får nog också sitta kvar ett tag.

Nu känner jag att naturen kallar.

Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0