Det här med hår.

Var man än går, så blir man bemött som äcklig och ohygienisk om man har valt att inte raka sig på benen eller under armarna. Och även mellan benen, herregud.
Men ögonbrynen då? Och håret på huvudet? Och allt hår som man har över hela kroppen?
Är det också äckligt?

"Oh my, har du sett henne, hon har inte rakat sina fingrar, ÖÖÖEE!!!"

Jag har träffat ett flertal personer som är typ, 100 ggr äckligare än mig, och som rakar sig.
Om ni fick välja, vad hade ni då valt: en rakhyvel eller en tvål?

VARFÖR ska man, särskilt som kvinna, se ut som en 4årig flicka i kroppen?
Man snackar ju om kurvor, och om man hade velat dejta en kvinna med en 8årig pojkes kropp, så hade man dejtat en 8årig pojke. Det är ju likadant med hår. Hade jag tänt på en 4årig flicka, så hade jag våldfört mig på en 4årig flicka.
Eller, ja. Det hade jag ju såklart inte. Men ni förstår principen.

Det lustiga är, att om man som kvinna rakar huvudet, så är det också konstigt.
Blir folk någonsin nöjda?

Antagligen inte.

/ Arg_chaij

Kommentarer
Postat av: Sara

You go girl!! You rock! :D

2010-07-28 @ 21:49:42
URL: http://skaparskallen.blogspot.com/
Postat av: Jånas

Håller med, det är jävligt skumt. I vissa fall kanske man känner sig fräschare själv om man är rakad, så är det iaf för mig, men folk hänger upp sig för mycket på om andra är håriga eller inte. Om det är extremt tycker jag iofs det kan vara befogat, till och med på killar. För det kan gå till en gräns när det blir äckligt.

2010-07-28 @ 22:11:23
Postat av: Haz

jag håller mig rakad på vissa ställen i alla fall, som under armarna till exempel, känns mkt fräschare än med en massa hår ^__^.. men för killar verkar det vara tvärtom, om man rakar sig överallt får man lätt bögstämpel eller liknande.. Inte för att jag personligen tycker det är fel på bögar alls eller så, men det blir lätt hån av nedvärderande art från vissa..

2010-07-29 @ 01:54:03
Postat av: Alvinmerete

Follow your dreams, you can reach your goals.

2011-03-31 @ 10:51:38
URL: http://alvinmerete.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0