Vända kappan efter vinden?

När jag gick i mellanstadiet blev jag retad för att jag hade nitarmband och nithalsband. Blev kallad punkare och hit och dit. Brydde mig nog aldrig särskilt mycket.
I högstadiet hade jag kängor, skinnrock, nithalsband deluxe, haha, var krigsmålad och grejer. Blev då kallad satanist, punkare, kattblodsdrickare, tarmätare, småbarnsätare etc. Helt sjukt! Började smått lägga av med min "svartrockar-stil" slutat av åttan eller i nian ungefär. Lite i alla fall.

Började ha blåa jeans (WOOOO, dock har jag bara svarta numera, haha), hatt, vinröda converse osv. Eller, ja, converse överhuvudtaget. Fortfarande punkare o.dyl.
Under nationella i svenska i åttan kom en klasskamrat fram till mig och viskade; "Johanna, säg ett band som satanister lyssnar på". Blev så jävla förbannad. Minns EXAKT vad jag hade på mig den dagen; lång, svart sammetskjol, gråsvartrandiga strumpbyxor, svarta undergroundkängor, svart linne och svart transparent blus.

Likaså minns jag det klassiska glåpordet "punkare", som numera verkar ha bytts ut mot "emo".

Jag skaffade även Dr. Martens senare. Samma glåpord. Herregud.
Och nu har det blivit trendigt i tid och otid att ha kängor? Jag fattar verkligen inte grejen. Jag gör inte det.

Det är likadant med converse. Jag köpte vanliga, svarta converse i åttan. Blev återigen kallad punkare. Min vän blev kallad kommunist för att hon hade röda. ETT år senare så ville ALLA ha converse, i roooooosa eller turkooooos osv.

Måste man vara "trendig" för att docs ska bli socialt accepterat? Måste man vara sjukt inne för att kunna ha nitar osv?
Nu har förvisso inte nitar längre. Bara på min paj. Och den använder jag inte farligt ofta. För kallt på vinter och för varmt på sommaren, haha. Måste hitta en svart jeansjacka som INTE kostar 450 spänn alltså. Så sjukt dyrt.

Sjukt gnälligt inlägg. Lev med det. Ni kan uppenbarligen leva med trasiga strumpbyxor för att media har sagt till er att det minsann är snyggt och coolt och hippt. Herregud. Get a life.

Trasiga strumpbyxor var sååå 2003.

Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0