Krigshjältar? Verkligen?

Läste om de här snubbarna Gunnar Andersson och Johan Palmlöv. Huruvida de skulle vara hjältar förstår jag bara inte! I en artikel stod det att de "krigade för fred" ungefär.
Men hallå? Vart fan ligger logiken i det? Kan någon vara så fin och tala om det för mig?

Militärer är utbildade att döda. Så kom fan inte och snacka om fred här, man kan ju fråga sig hur många dessa "hjältar" har dödat i tjänst redan. Hur många i Gor Tepa sörjer sina nära och kära tror ni?
Jag vet inte. Men det finns säker någon.

Visst, det är skitsorgligt att människor har dött. Igen.
Men jag tänker inte hålla någon tyst minut, jag vägrar. Folk dör varje dag pga krig. Oavsett nationalitet, så är det dumt och korkat. Varför hedrar vi folk som krigar? Varför?

Jag kallar inte militärer för hjältar. Folk som "krigar för fred". Jag köper det helt enkelt inte, snälla.
Säkert fina människor det där, men långt ifrån hjältar.

Nej, nu har jag lagt för mycket energi på två random främlingar.
Nu ska jag fortsätta fundera över vart Carro har gömt sig.

Fred ut.

Kommentarer
Postat av: FOTOGRABBEN.SE

sv; okej! Jag mår också bra =)

Händer imorgon?

2010-02-11 @ 20:57:19
URL: http://FOTOGRABBEN.SE
Postat av: FOTOGRABBEN.SE

sv; åh tack så mycket =)

2010-02-11 @ 21:20:48
URL: http://FOTOGRABBEN.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0