Det här med rakning

Det här med rakning verkar vara ett känsligt ämne. Det är mycket tabu med kvinnor som väljer att inte raka bort sitt hår. Det under nacken alltså. Jag hatar denna inskränkthet gällande hår, vad är det som gör att allt hår förutom det på huvudet är äckligt? Varför är inte huvudhåret också äckligt då? Det är ju samma grej liksom.
Och ögonfransar, bryn och resten av kroppsbehårigen? Vi har ju den överallt.

Visst, jag rakar mig också. När jag orkar. Jag rakade mig igår, men genast efter första armhålan ångrade jag mig, men fullföljde detta ändå.
Nu i efterhand undrar varför jag gjorde det. De där små tussarna har inte precis stört mig. Det är inga stora, geggia monster som bits och kommer ge varken dig eller mig rabies.
Det är bara.. Hår.

Jag har även funderat på den där logiken med kurvor versus en tioårig pojkes kropp.
Varför har man inte samma syn på hår? Om man vill dejta en kvinna lika slät som 4årig flicka, varför dejtar man bara inte en 4årig flicka då? Det är exakt samma princip.

Och ska kvinnor anses äckliga, groteska, motbjudande pga lite hår, så ska ta mig fan män också göra det. Det är minst lika "äckligt" på män, som det är på kvinnor. Om inte värre, då de faktiskt svettas mer. De har dessutom mycket mer hår än vad vi kvinnor har, oftast i alla fall.

Tacka vet jag män som väljer att raka sig och kvinnor som väljer bort det.



Våren -07 bestämde jag mig för att sluta raka mig under armarna och analysera folks reaktioner på detta. Folk blev inte glada. Mina manliga tussar växte och växte. Här syns dem knappt, men tro mig, de finns där.
Dock är jag glad över att jag inte riktigt ser ut sådär längre, haha!

Kommentarer
Postat av: Haz

True shit. Jag rakar mig överallt förutom på huvudet. Orka ha hår under armarna eller där nere som luktar när man svettas =P

2010-02-01 @ 10:24:51
Postat av: Linda

Man blir inte plötsligt ett viljelöst objekt för att man rakar fittan, inte heller blir en bättre person för att man låter bli. I min idealvärld skulle man själv få välja. Vänta - så är det ju? Hurra!



Jag själv föredrager rakade/vaxade lemmar, både på mig och på andra. Detta är ingen sorts standard för mig, enbart en preferens. Inte för att behåring är ickehygieniskt, tvärtom håller det skit ute ur underlivet, utan för att det är lenare, jag gillar len junk.



Haz: kroppsodören är där, oavsett om du rakar dig eller ej.

2010-02-01 @ 23:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0