Vart är världen på väg?

"Va? Har du förra veckans ajfön?! OMG, SÅ UTE!!!"

Det är sjukt hur allting går framåt när det gäller teknik, men när det gäller normer och ideal från en tid när man faktiskt ansåg kvinnans plats bakom spisen så är vi så jävla bakåtsträvande.
Kvinnor SKA raka sig, annars är de äckliga. Kvinnor SKA sminka sig, annars ser de slitna ut. Kvinnor SKA ha hår på huvudet, annars är de konstiga.

Vad är detta?! Ska det vara så? Ska vi inte bara fortsätta bakåt och beröva kvinnorna rösträtten och frihet? Ska vi bestämma att kvinnors plats är i köket och på bb?

Jag blir så jävla ledsen när jag får höra sådant. För detta innebär att mina egna vänner tycker att jag är äcklig och konstig. Tack där liksom.

Och sluta påstå att "jag TYCKER bara så helt enkelt", för det är tjurbajs. Det är lika logiskt som att man bara RÅKAR tycka att en man ser skitdum ut i klänning. Det är normer det handlar om. Och ideal.

Tror ni inte att jag också resonerade så innan? "Hår ÄR äckligt, så är det bara!". Men nej. Det är inte bara så det är. Det är ett sjukt jävla ideal som måste brytas, för det är så jävla fånigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0