HÄMTA DEN KLOKA GUMMAN!

Tåg kör icke från centralen, utan från persborg. Skitbussar är sena, men turen är på min sida och pappa skjutsar mig till persborg. Står och fryser röven av mig. Hinner PRECIS med bussen i skuran, och slipper alltså gå.

Får veta att jag är den som har MINST restuppgifter i samhälle/lix. Happyface! Får göra den strax.
Historia, får veta lustiga saker om julen och tomten och allt.
Svenska, redovisning. Dramatiseringar. Jävla fittor som inte dyker upp.
Jag hoppar in i den andra gruppen och hjälper till. Ali hjälper mig och Ricky. Saker är pinsamt och jag skrattar.
Men det går helt okej.
Avslutar dagen med en "tävling", nämn ett land, en maträtt, ett egennamn, en musikartist, en musiktitel, en film, en fotbollsspelare, ett djur, en stad och en roman på bokstaven "P". Jag vann.

Åkte hem, till persborg förstås. Dissade ersättningsbussarna till centraln och tog ettan. Glömde att de hade lagt om ALLA jävla busslinjer och fick hoppa av på triangeln. Gick mot gutstav, köpte brända mandlar som bara var brända och lite finchoklad för pengar jag egentligen inte har.

Letade upp vart fucking 4an gick och åkte hem. Har ätit. Är i matkoma. Typ.
Har fått mitt visa-kort. WOO!!!

Ska duscha. Mitt hår är inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0