Är på krigsstigen igen.

Är så jävla irriterad. Är så trött på skitsnacket i den här familjen.
Det enda min kära mor försvarar är sina skitdyra anti-rynkkrämer som inte fungerar.

"Tack. Tycker du att jag ser ut som ett jävla russin?"

Sa jag aldrig. Men skärp sig, det är väl ganska allmänt känt att såna krämer inte brukar fungera. I så fall hade det för fan inte funnits ansiktslyft.

"Jag använder massa krämer för att vårda mitt ansikte."

Varför inte bara köpa en normal ansiktskräm då? Som inte har som syfte att spänna, dra, släta ut huden?
Som bara är till för att återfukta? Eller helt enkelt prova vanliga huskurer, som oftast visat sig mest gynsamma?
När blev kemikalier kända för att vara mirakelkurer?
Ska inte hyckla, jag har också saker. Typ, deo och smink och grejer.
Men jag har inte 5 olika sorters krämer till ansiktet, samt speciella krämer för ögon och mun.

"Men dina tatueringar då?"

Jag har aldrig menat på att mina tatueringar eller piercingar fyller ut en funktion. Jag betalar inte för dem i tron om att de ska påverka min hud eller liknande.
De är enbart där för att jag tycker det är fint.
Punkt.



Är sjukt hungrig. Vet inte alls vad jag ska äta. Har i alla fall slängt in en påse sojafärs i kylen på upptining, ska orka mig på att göra en ny lasagne imorgon. Så jäkla gott.
Hinner jag så ska jag till glutenfritt i malmö och shoppa lite också. Mycket trevligt.
(Ja, jag vet. Man kan baka själv. Men ibland pallar man inte det.)

Det regnar som fan. Det innebär att jag helst inte vill sätta min fot utanför dörren idag.
Men samtidigt vill jag kanske träffa Jonsaba en stund. Jobbigt läge.
Detta innebär antagligen ingen malmöfestival idag heller. Men det är lugnt. Den pågår trots allt till fredag.
What to do what to do.

Man borde ha tjänstefolk ibland. Som jobbar volontärt, för de tycker det är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0