00:36

Klockan är över midnatt, så nu har en ny vecka officiellt påbörjats.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.

Igår var jag uppsnoffsad och Magnus var här. Vi invigde mina champagneglas från rusta, genom att dricka grogg på hallon- och vaniljvodka + sprite. Och blåbärsalkoläsk.
Drog en sväng till landskrona, till Akropolis, Magnus tvingade in mig, jag såg allas vår Egoina och hittade en enkrona.
Ångesten blev för hög och vi gick tillbaka till stationen. Tåget skulle gå om en halvtimme, och gick bara till lund, där Magnus precis hade missat sin buss till veberöd.
Alltså blev det en promenad i det kalla nattvädret till bankgatan. Vid botulfs kastade sig ännu mer ångest över mig, då jag kom att tänka på en person. Helt sjukt hur ont i hjärtat man kan få, vilka spår en person kan sätta.

Framme på bankgatan är det 20 minuter till min buss kommer, och likaså hans. Tar en cigg, snackar lite och så.
Tar bussen hem, går hem från torget som vanligt, har ingen känsel i läppar eller händer och fryser så jag skakar.
Smsar med Eric en stund och somnar sedan.

Idag ryckte Utku ur mig från sedvanligt dagsdepp och vi satt på torget och rökte och chillade. Hon bjöd på en fanta lemon, den var rätt god för att vara läsk.
När det började bli kallt köpte hon chips och dippa och vi drog hem till henne och såg motorsågsmassakern, samt Ichi the killer. Ichi var ganska löjlig. Faktiskt.

Helt plötsligt var klockan halv elva och jag gick hem.
Och nu sitter jag här. Eller, ligger. I min kära soffa. Med min trofaste vän Teven.
Och inser att jag borde städa.

Får göra't imorgon.

Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0