Frisör är nog inget yrke för mig

Inte när det gäller att färga i alla fall. Jag är inte snäll mot mitt hår, färgade det i.. Torsdags? Ja. Något sånt. Och nu färgar jag det igen.
Jag SKA ha ut det gula! Svart hår i all ära, men fy farao vilket helvete det är att färga bort! Har offrat halva håret minst. Fick klippa av mitt fina, tunna hår, haha!

För att sammanfatta hår-historien:

Nyår 07/07: Snaggar av mig håret med löftet att inte färga eller klippa alls under 08. Lyckas!
1 januari 09: Bleker håret. Likaså andra januari. Går fint.
Tiden går, och håret blir rött, får lugg, blir ännu rödare, blir brunt och sedan svart.
Trivs finfint med svart hår, me tröttnar på att behöva färga i tid och otid, och bestämmer mig för att försöka återgå till min naturliga hårfärg, "skandinaviskt blondt" (råttfärgat m.a.o).
Bleker 2 ggr på samma kväll, får orange hår. Bleker en gång till några dagar senare, ljusare orange. Håret är numera svinto, eller halva håret.
Efter ett tag, så klipper jag själv av håret till en lite.. Egensinnad, asymmetrisk page. Färgar det "askblondt", blir typ.. Mörkblondt, lite grön/orange-skimmrande.  Går till frisör för första gången på x antal år, klipper det ännu kortare. Bleker lite till. Är numera gul!

Detta är andra gången jag försöker med pärlblond. Allt för att undvika blekning. Svintohår är inte nice.

En vacker dag, stund, minut, sekund kanske jag gör ett fint kollage med mitt hår, haha! Så ska ni få se hela äventyret.
(Jag tycker det är ytterst spännande. Sen vad ni tycker.. Bryr jag mig väl mer eller mindre inte om. Bara lite.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0