Ett överflöd av väskor

Insåg igårkväll/inatt att jag har ett överflöd av väskor. Jag har aldig varit en "väsk-person", men ändå får de knappt plats i garderoben. Som förvisso är pytteliten. But still.
Det är inte direkt några fjompiga handväskor heller, utan mer.. Ett par ryggsäckar, lite axelremsväskor och så. Har kanske.. 2-3 handväskor allt som allt, varav jag använder en DÅ OCH DÅ. Haha.
Jag är mer lagt åt sko-hållet.. Min mamma brukar säga att jag har galna skosjukan, efter min kusin som alltid sa det till sin mamma (min moster) när han var liten.
Men det stämmer nog. Jag lever för skor.

Men det här med väskor dåva, jag hittade minsann några jag ska försöka mig på att sälja tror jag. Samt ett par som inte ens är mina, utan vänners. En hemmasydd, rosasvart, en lagom skabbig som han påstår att hans mamma vill spara, så jag får inte slänga den, och en sån riktigt backpacker. Älskar de gigantiska scoutryggsäckarna, de är perfa för festivaler och när man ska åka bort lite längre än en helg. Lovely. Har dock en egen numera, från ULLARED MINSANN! Hahaha! Ullared är min vän. Bekvämaste underbyxorna- ever!

Anekdot; min mor skämdes när hon skulle betala sist vi var i ullared. Valde nämligen ut 2 par såna jättetrosor, á la mormor, ni vet?
Hon viskade/sa: "herregud, de kommer ju tro att de är till MIG!!!"
Men vafan! Förstå magin i dessa underbyxor, de är så bekväma att man kan dö!

... Fast, man kanske inte direkt använder de när man ska på partaj eller "special occasions". Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0