Jul, jul..

Min julafton har varit.. Ojulig, haha!
Vaknar och fixar frukost, för att sedan enbart hinna borsta tänderna och klä på mig gårdagens kläder. Hinner inte ens byta underkläder.
Jag, mamma och pappa åker iväg fort som fan till mobilia, där de stänger två till skillnad från.. Ja, allt annat. Mamma och jag springer runt och letar julklappar, hittar varsin t-shirt till mina bröder (de skulle få pengar, men mamma ville att de skulle få varsitt paket också) och sedan in på ica. Stressar som fan, i kassan frågar jag om jag ska springa in på h&m och se om jag hittar något till pappa. Vilket jag också gör. Har 10 minuter på mig innan de stänger, men hittar en par lagom snygga mjukisar, så snygga mjukisar kan bli liksom, haha.

Så inom loppet av 20 minuter har vi hunnit fixa 3 julklappar, samt 2 fulla matkassar, awesome!
Åker hem, slår in klapparna, kör in under granen, hänger polkagriskäppar och glitter i granen och typ.. Chillar. Sen Kalle Anka, vilket jag mer lyssnar på än ser på. Men ändå trevligt.
Efter det blir det fullt ös med att packa ur rummet, stolen hamnar i hallen tillsammans med 3 av mina gitarrer, den fjärde hamnar i sängen tillsammans med en massa lådor och mitt dragspel, och alla skolådorna hamnar i mammas och pappas säng.

Dammsugning nästa! Mitt golv är NÄSTAN helt rent nu! Ska städa råttans bur, damma, dammsuga (igen) och moppa golvet imorgon. Kommer bli awesome!

När det är färdigt alltså. Inte själv städningen. Den hade jag nog helst klarat mig utan, höhö!



Såhär charmig var jag när jag åt "lunch".



Fritte var party!



Mina bröder. Joakim (16åringen till vänster) hade tjatat igenom middagen med frågan "när ska vi dela ut julklapparna?", och när vi sedan ska göra det, så sitter han och Jimmy (30åringen till höger) och spelar geni2!



Jimmy fick uppdraget att agera tomte. Pappa var festlig.



Tomten med ett paket till mig.



Paket med en av de coola tröjorna, antingen till Jimmy eller Joakim.



Heh. "Jul"bord.



Paket till padre.



Paket till padre från mig. Engelsk konfekt och ett kexchoklad, haha!



Mutti och Joakim. Fattar inte varför han gör den där "posen". Han fattar nog inte hur dumt det ser ut.



Jimmy. Det tog ett tag innan vi fick på honom luvan. Det står "möllan" på hans tatuering. Fråga inte.



Mutti och Joakim. Återigen; w00t?



Hihi!



Haha, vår julgran! Mycket stilig, om jag får säga det själv.



Tyckte denna bilden var lite lustig.



Tror inte ens han själv kunde förklara varför hans glasögon satt uppochner.



Julklappar! Hemmaspa, noblesse apelsin, Christina Agiuleras "inspire", presentkort på triangeln och pengar.



Klänningen jag fick i julklapp. Fick ingen bra bild, så jag lånade en från H&M's hemsida.



Tröjan Jimmy fick av mamma. Jag valde. Skitsnygg! Dock inte lila som det ser ut som, haha!
Av mig fick han även malaco truly och 2 kexchoklad.



Partyprissen!



En ängel Jimmy gjorde när han var liten. Det är han på bilden dessutom, haha!



Mamma gjorde ris á la malta! Så jävla gott!
(Mamma fick en parfym av pappa och ett presentkort på lindex och en ögonskugga av mig.)



Såhär trevlig ser min mamma ut.



Sjukt fokuserad!



Det är en mycket stilig far jag har.



Som jag skrev, så besudlade några av mina skolådor mina föräldrars säng. Jag börjar förstå folk när de säger att jag har skor så jag sälja.



Sociala klubben! Han fick såna sura godisar och 3 kexhoklad av mig. Sen kom hans kompis, vilket var lite jobbigt. Jag var gasig.



Och såhär snygg har jag varit idag, haha!

Sådär! Nu har ni fått en liten inblick i hur min julafton har sett ut. Gör något vettigt nu va?
Det ska jag i alla fall. Jag ska skita ut all julmat och alla ostbågar jag åt!

Fred ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0